matomo

Pielęgnacja roweru – środek powstrzymujący korozję

Jeśli poświęcasz dużo czasu na jazdę rowerem, musisz być pewien, że możesz korzystać w roweru w każdym momencie. Dzięki regularnej pielęgnacji, będziesz w stanie korzystać z roweru, kiedy tylko będziesz chciał, a jazda będzie Cię cieszyła. Nie potrzebujesz specjalisty, możesz zrobić to samemu. Na prawdę nie jest to tak trudne jak myślisz. Wystarczy trochę wiedzy i znajomości technologii. Przyda Ci się na przykład środek powstrzymujący korozję.  

Poniżej przedstawiamy kilka kroków niezbędnych w pielęgnacji roweru. 

Krok # 1 – Wyczyść rower

Pierwszym krokiem w procesie pielęgnacji jest dokładne umycie roweru. Może to przedłużyć jego żywotność i poprawić osiągi. Do mycia roweru niezbędny będzie biodegradowalny preparat, gąbka, stara szczoteczka do zębów i ręcznik. Za ich pomocą wyczyścisz wszystko: siodełko, hamulce, pedały, przerzutki, łańcuch i ramę. Nie musisz używać dużej ilości wody, wystarczy delikatne spryskanie roweru. Na koniec rower należy oczyścić z mydła. Przygotuj już środek powstrzymujący korozję- przyda Ci się w kolejnych krokach.

Krok # 2 – Sprawdź hamulce 

Jednym z najważniejszych elementów roweru są hamulce. Ważne jest, aby sprawdzić, czy są w dobrym stanie. Dobre ustawienie hamulca jest odpowiedzialne za kontrolę nad rowerem lub jej brak, co może spowodować poważne obrażenia. Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan hamulców, aby rower działał płynnie.

Zacznij od sprawdzenia klocków hamulcowych, małej gumowej, prostokątnej powierzchni, która naciska na koło lub obręcz dysku. Klocki hamulcowe mają tendencję do nadmiernego zużywania się w czasie, więc muszą być wymieniane. Możesz użyć latarki, aby łatwiej sprawdzić stan hamulców i określić, czy są tak zużyte, że trzeba je wymienić. Jeśli potrzebujesz tylko je dostosować, musisz tylko przycisnąć je przy użyciu specjalnej części. Jeśli chcesz zbliżyć je do dysku, dokręć śruby, jeśli odwrotnie, poluzuj je.

Pamiętaj, aby na hamulcach nie zostaw żaden brud ani olej. Brudne hamulce zużywają się szybciej.

Tak, pamiętamy, że kazaliśmy naszykować środek powstrzymujący korozję… jeszcze tylko kilka kroków i go użyjesz 🙂

Krok # 3 – Sprawdź koła

Koła i szprychy wpływają na płynną pracę i stabilność roweru. Utrzymują opony we właściwym miejscu. Posiadanie dobrze dopasowanych opon chroni przed wnikaniem pod nie brudu.

Aby sprawdzić koła, obróć rower i zakręć nimi. Oba koła powinny obracać się płynnie i bez wstrząsów. Jeśli felga jest zniekształcona możesz ją wyregulować za pomocą klucza. Jeśli jest poważniej uszkodzona, konieczna będzie wymiana na nową.

Krok # 4 – Dokręć śrubki i nakrętki 

Jeżdżąc na rowerze musisz również sprawdzić, czy śruby i nakrętki nie są poluzowane. Pamiętaj jednak, aby ich zbyt mocno nie dokręcać, ponieważ może to uszkodzić rower, co wpłynie na jakość jazdy. Zostały już tylko dwa kroki. Najpierw sprawdź układ napędowy a potem weź to ręki środek powstrzymujący korozję i zabezpiecz rower.

Krok # 5 – Sprawdź układ napędowy

Układ napędowy obejmuje: łańcuch, pedały i przerzutki. Przekazuje on moc generowaną przez siłę naszych nóg do koła z tyłu. To dzięki niemu rower się rusza. Koniecznie trzeba się nim zająć, żeby jazda przebiegała bez problemów.

Podczas sprawdzania układu napędowego będziesz potrzebować pomocy. Po pierwsze unieś koło i przekręć je tak w jak w kroku pierwszym. Sprawdź czy koło obraca się prawidłowo na każdej przerzutce. Następnie obejrzyj także koła zębate, na których znajduje się łańcuch, sam łańcuch oraz przerzutkę. Sprawdź czy nie widać na nich oznak zużycia, czy nie ma ułamanych zębów ani zadrapań.  

Krok # 6 – Zastosuj środek powstrzymujący korozję 

Jest to ostatni i najważniejszy krok w procesie pielęgnacji roweru. Zastosowanie smaru jest kluczem do płynnej i przyjemnej jazdy. Poza tym chroni rower przed korozją. Najlepszym środek powstrzymujący rdzę i smarujący to oczywiście  WD-40 . Smaruje i chroni przed korozją przez ponad 60 lat.

Nakładaj WD-40 podczas przekręcania pedałów w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Nasmaruj też przerzutki i dźwignie hamulcowe. Zbierz nadmiar smaru. Przed zastosowanie WD-40 pamiętaj o usunięciu rdzy. Jeśli jakaś część jest zbyt skorodowana, lepiej ją wymienić. 

Twój rower jest już gotowy do drogi!

Więcej podobnych artykułów znajdziesz na naszym blogu. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

 

Zastrzeżenie

Opisane i pokazane zastosowania produktów WD-40, zostały przedstawione firmie WD-40 przez użytkowników tych produktów. Zastosowania te nie były testowane przez firmę WD-40 i nie stanowią jej rekomendacji ani zaleceń. Podczas użytkowania produktów WD-40 należy kierować się zdrowym rozsądkiem. Zawsze należy przedstrzegać instrukcji na opakowaniu i brać pod uwagę znajdujące się tam ostrzeżenia.

Kontakt

Amtra Sp. z o.o. ul. Schonów 3 41-200 Sosnowiec

© 2019 WD-40 Company