Korozja na łebkach śrub. Mała rzecz, duża szkoda. Czas usunąć korozję.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
loading...Loading...

Czas usunąć korozję z łebków śrub.

Korozja na łebkach śrub. Mała rzecz, duża szkoda. Czas usunąć korozję.

Poważnie uszkadza, a nawet całkowicie niszczy auto – korozja. Powoli ale z dużą skutecznością atakuje metalowe elementy pojazdu i wykorzystuje niedostateczną troskę kierowców o te części, których nie widać na co dzień. Zdarza się, że korozja uniemożliwia wykonanie naprawy, a często też nawet najprostszych czynności serwisowych. Jeżeli pojawiła się jedynie na jednym z elementów, możemy go wymienić bądź usunąć korozję. Znacznie gorzej jest, kiedy „zaraziła” sąsiadujące części. Dlatego też, przeczytaj ten artykuł i dowiedź się co możesz zrobić.

Nie jest łaskawa nawet dla tak małych elementów, jakimi są śruby, a dokładnie ich łebki. Nie dotyczy to jednak wszystkich pojazdów. Jeżeli producent postarał się, by śruby były wyższej jakości, wybrał elementy, które cechują się wzmożoną odpornością na wilgoć i zabrudzenia, to możesz mieć pewność, że korozji nie będzie łatwo. Inaczej jest, jeżeli auto nie należy już do najmłodszych lub śruby nie zachwycają jakością.

Zardzewiałe łebki śrub – co to oznacza?

Są podstawowym elementem mocującym stosowanym w samochodach. Służą do montażu m.in. wentylatorów i chłodnicy wody. Śruby są zabezpieczane specjalnymi osłonkami i niekiedy przykręcane do listew. Wykorzystuje się je do mocowania drzwi, lamp, reflektorów i klapy bagażnika.

Śruby, które znajdują się pod autem, są zawsze w najgorszym stanie. To elementy mocujące poszczególne części zawieszenia i układu wydechowego. Jeżeli któraś ze śrub mocno zardzewieje, niemożliwe będzie jej odkręcenie. Nie wymienisz więc cewki zapłonowej czy też uszkodzonego reflektora. W niektórych modelach samochodów nie wymienimy nawet przepalonej żarówki.

Czy już nic nie możesz zrobić?

Jeżeli łebki śrub są zardzewiałe w niewielkim stopniu, spryskaj je tzw. penetratorem. To grupa środków, do których również należy WD-40. Dzięki swoim właściwościom, ale też specjalnemu zaworowi pozwalającemu na łatwą aplikację w ustawieniu pionowym i poziomym, wnika skutecznie w trudno dostępne miejsca. Usuwa zabrudzenia z powierzchni, nie tylko korozję! Bardzo dobrze wypiera wilgoć, smaruje metalowe, ruchome elementy.

Jeżeli rdza już mocno zaatakowała śrubę, wspomóż się metalową szczotką bądź grubym papierem ściernym. Niektórzy stosują jeszcze inną metodą, wybijają na łebku śruby bruzdę z wykorzystaniem przecinaka. Umożliwia i ułatwia ona jej odkręcenie. Istnieją jeszcze inne metody, śrubę się rozwierca lub przy pomocy spawarki dopasowuje się do śruby nakrętkę, która pozwala na jej odkręcenie kluczem. W takim przypadku zawsze odłączaj akumulator, zabezpiecz wszystkie miejsca narażone na uszkodzenia i zachowaj szczególną ostrożność przy wykonywanych naprawach.

Zabezpiecz śruby przed rdzą

Nie czekaj, aż się pojawi, działaj szybciej. Chcąc  zabezpieczyć łebki śrub przed rdzą, musisz pokryć je preparatem, który stworzy na nich warstwę ochronną. Możesz użyć WD-40, który chroni metal przed rdzą i korozją. Działa wielokierunkowo, usuwa rdzę i zabrudzenia, smaruje elementy ruchowe oraz chroni przed destrukcyjnym działaniem wody na metale.

Rdza nie jest sprzymierzeńcem Twojego samochodu. Lubi wyrządzić mu wiele szkód, wykorzystuje każdą okazję i każde, nawet najmniejsze miejsce, aby naznaczyć swoją obecność. Na łebkach śrub czuje się wyjątkowo dobrze. Nie zapominaj o nich przy regularnych przeglądach. Systematycznie kontroluj ich stan i zadbaj o ich właściwa konserwację. Szczególnie zwróć uwagę na śruby znajdujące się pod samochodem.

Sprawdź nasze inne artykuły na temat usuwania rdzy, klikając tutaj.

 

Kontakt

Amtra Sp. z o.o. ul. Schonów 3 41-200 Sosnowiec

© 2018 WD-40 Company