Jak czyścić i chronić uszczelki w oknach samochodu

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
loading...Loading...

Przewodnik po wymianie uszczelek w oknach samochodu

W starszych samochodach, z czasem, stan uszczelek gumowych wokół okien i drzwi pogarsza się. Często poluzowują się one i wnika w nie powietrze. Pomału, cała uszczelka zaczyna się odrywać i zwisać w rogach. Czasami też odrywają się na środku, co wygląda naprawdę nieestetycznie. Dodatkowo powoduje to piski, a woda i kurz wpada do środka samochodu.  Z tego powodu, czujesz niezadowolenie z jazdy.

Często w takich przypadkach, ludzie używają małej ilości kleju by przyczepić z powrotem uszczelkę do ramy drzwi. Rozwiązaniem nie jest jednak sklejenie a samo uszczelnienie. Można to zrobić, używając niewielkiej ilości kleju i dociskając uszczelkę. Nie jest to jednak takie proste, jeśli uszczelka jest stara i w kiepskim stanie. W wiekiem uszczelka zmniejsza swój rozmiar i zaczyna odpadać. Jest jednak metoda, dzięki której Twoje uszczelki samochodowe wrócą na miejsce. Wszystko będzie prostsze dzięki użyciu WD-40 Specialist Smar Silikonowy. Dzięki niemu uszczelki wytrzymają długi czas.

Podążając za poniższymi krokami, z łatwością usuniesz i wymienisz uszczelki w drzwiach i oknach samochodowych.

Krok #1

Usuń gumę używając płaskiego śrubokrętu

Zacznij od okien. Otwórz drzwi samochodu, aby zrobić sobie więcej miejsca do pracy. Wykorzystaj plaski śrubokręt, aby oderwać gumę odchodzącą od drzwi. Delikatnie odciągnij ją i pociągnij dłonią. Jeśli guma jest zbyt miękka, rozleci się w twoich dłoniach na małe kawałki, więc będziesz musiał dalej skrobać. Upewnij się, że wszystkie kawałki gumy zostały usunięte, zanim przejdziesz do kolejnego kroku.

Krok #2

Usuń klej, używając WD-40 preparatu wielofunkcyjnego

Nadal na drzwiach mogą pozostać resztki kleju, więc trzeba je usunąć. Możesz do tego użyć preparatu wielofunkcyjnego WD-40. Ten preparat został stworzony właśnie do tego, aby czyścić wszelkiego rodzaju powierzchnie i chronić przed dostającą się do nich wilgocią. Po jego zastosowaniu, użyj ręcznika lub szmatki aby wytrzeć powierzchnię. Powtórz czynność jeszcze raz, aby być pewnym, że metal jest już wystarczająco czysty. Na koniec przetrzyj jeszcze raz ręcznikiem papierowym.

Krok #3

Papier ścierny i metal

W celu zapewnienia idealnej przyczepności, użyj papieru ściernego. Dzięki temu uszczelka z łatwością się przyklei. Przetrzyj powierzchnię wykonując kuliste ruchy. Pamiętaj, aby nie wychodzić poza powierzchnie gdzie znajduje się uszczelka, aby nie zniszczyć innych części samochodu. Dzięki temu krokowi, powierzchnia nie będzie miała grudek i będzie gładka, a guma przyklei się bez zarzutu.

Krok #4

Aplikacja nowego spoiwa

Użyj specjalnego kleju do łączenia gumy z metalem. Przed nałożeniem spoiwa na uszczelkę, przetnij gumę i pozwól jej wyschnąć na oknie. W momencie kiedy guma jest podatna, możesz już używać kleju. Nałóż cienką warstwę na uszczelkę i trochę do środka gumy.

Krok #5

Zakładanie nowej uszczelki

Daj klejowi pięć do dziesięciu minut, aby troszkę stwardniał i zacznij przyklejać uszczelkę od rogu. Powoli przesuwaj się dalej do kolejnego rogu, delikatnie przyciskając uszczelkę. Upewnij się, że nie ma żadnych luk a guma nie jest naciągnięta.

Po przyklejeniu uszczelki, jeszcze raz dociśnij całość dość mocno, aby upewnić się, że wszystko dobrze się połączyło.

Krok #6

Smar Silikonowy WD-40 jako ochrona gumy

Po aplikacji nowej uszczelki, czas upewnić się, że nie zniszczy się ona tak łatwo jak poprzednim razem. Smar silikonowy WD-40 Specialist idealnie zabezpiecza elementy gumowe. Wytrzymuje on temperatury od -35°C do +200°C. Idealnie chroni on gumowe części przed przyciąganiem kurzu i wilgocią.

Po przyklejeniu uszczelki odczekaj godzinę, zanim użyjesz smaru silikonowego. Dzięki sprytnej słomce, pokryjesz preparatem również te części, które znajdują się w rogach i ciężko się do nich dostać. Smar silikonowy jest wydajny, więc wystarczy niewielka ilość, aby zabezpieczyć uszczelki szyb samochodowych na długi czas.

Błędy, których warto unikać wymieniając uszczelki w oknach samochodowych

  • Niektóre samochody mają plastikowe wkładki w drzwiach, w których znajdują się pinezki. Bez odpowiedniego smarowania, te części szybko skorodują i wpłyną na zniszczenie gumy. Dlatego nie zapomnij o ich wymianie
  • Większość uszczelek jest ułożona w kształt litery L i dlatego musi być umieszczona na większej powierzchni (chroni to przed wnikaniem wody do wnętrza auta)
  • Nie zamykaj drzwi zaraz po założeniu uszczelki. Odczekaj minimum godzinę, zanim rozpoczniesz jazdę
  • Nie używaj śrubokręta do dociskania gumy. Narzędzie do mocowania szyb sprawdzi się zdecydowanie lepiej.

Przechodząc te sześć wymienionych wyżej kroków, z łatwością wymienisz uszczelki samemu bez wydawania setek dolarów. Smar silikonowy WD-40 Specialist ochroni nowe uszczelki przed wodą i kurzem. Dzięki niewielkiej jego ilości, nie będziesz musiał martwić się o uszkodzenia przez około sześć miesięcy.

Sprawdź też, jak przygotować swój samochód do zimy.

 

Kontakt

Amtra Sp. z o.o. ul. Schonów 3 41-200 Sosnowiec

© 2018 WD-40 Company