Złośliwa elektryka w aucie. Co robić, kiedy styki elektryczne nie działają?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
loading...Loading...

Co zrobić kiedy styki elektryczne nie działają?

Złośliwa elektryka w aucie. Co robić, kiedy styki elektryczne nie działają?

Budowa układu elektryczne starszego samochodu jest stosunkowo prosta i usterkę można łatwiej usunąć niż w przypadku pojazdów nowszych. Problemy z niedziałającymi stykami elektrycznymi nie są rzadkością. Na skutek kilku- bądź kilkudziesięcioletniej eksploatacji dochodzi do zużycia się poszczególnych elementów układów w samochodzie. Zawodzi też elektryka!

Budowa układu elektrycznego i dostęp do niego jest utrudniony, jeżeli jesteśmy właścicielami auta nowego. W starszych z usterką poradzimy sobie niekiedy samodzielnie bez większej specjalistycznej wiedzy. Co możesz zrobić, jeżeli styki elektryczne w Twoim aucie nie działają? W jaki sposób  zapobiec problemom?

Z jakiego powodu elektryka zawodzi?

Znaleźć przyczynę problemu…nic prostszego. A jednak czynników, które mają wpływ na ograniczenie sprawności elektryki, jest wiele. Słaby akumulator i konieczność przyjrzenia się jego sprawności bliżej sygnalizują gorzej świecące światła i przygasanie pojazdu przy niskich obrotach. Może się też okazać, że klemy lub styki są zabrudzone. Są wyposażone osłony, ale olej, korozja, błoto i piasek pozostawiają mimo to na nich ślady użytkowania.

Problem może pojawić się jednak z samym odłączeniem akumulatora, nie wszyscy producenci pozwalają właścicielom na odłączenia w samochodzie źródła prądu. Jeżeli jednak jest inaczej, to należy zdjąć klemy oraz dokładnie oczyścić styki.

Co jeszcze możesz zrobić, aby zdiagnozować źródło usterki? Przyda Ci się multimetr – urządzenie przeznaczone do pomiaru parametrów prądu przepływającego przed układ elektryczny. Na pierwszy rzut oka wszystko może wyglądać dobrze, jednak w środku pod styki może przedostać się wilgoć lub pęknąć przewód elektryczny.

Nie czekaj na usterkę

Stare, dobre przysłowie mówi – lepiej zapobiegać, niż leczyć. W przypadku układu elektrycznego sprawdza się ono doskonale. Naprawy elektryki nie zawsze muszą być trudne i kosztowne, lecz kiedy już dojdzie do poważnych uszkodzeń, cena, jaką będziesz musiał zapłacić za naprawę i części, niejednokrotnie Cię zaskoczy.

Zabrudzenia, pyły, błoto i piasek zagrażają elementom elektrycznym, uniemożliwiają im prawidłową pracę. Ponadto wilgoć powoduje, że pojawia się na nich korozja. Wiesz przecież, że nie jest ona dobra dla metalowych części pojazdu, nie tylko utrudnia pracę całego układu, ale też przyśpiesza starzenie się poszczególnych jego elementów. Koniecznie pomyśl o regularnej ich konserwacji. Użyj WD-40 Contact Cleaner. Czyści elementy elektryczne, wydłużając ich żywotność i sprawność. Doskonale radzi sobie z olejem, rdzą i tłuszczem, a także usuwa utlenienie z urządzeń elektrycznych o dużej wrażliwości.

Przy utlenianiu styków często pojawiają się problemy, co jest uwarunkowane nikim napięciem, jakie występuje w tym miejscu, nie dotyczy to przełączników o wysokim napięciu. Co możesz zrobić? Niektórzy pokrywają styki złotem lub srebrem. Przyznasz, że to nietania inwestycja i na pewno nieopłacalna. Budowa układu elektryczne starszego samochodu jest stosunkowo prosta i usterkę można łatwiej usunąć niż w przypadku pojazdów nowszych. Problemy z niedziałającymi stykami elektrycznymi nie są rzadkością. Na skutek kilku- bądź kilkudziesięcioletniej eksploatacji dochodzi do zużycia się poszczególnych elementów układów w samochodzie. Zawodzi też elektryka! Budowa układu elektrycznego i dostęp do niego jest utrudniony, jeżeli jesteśmy właścicielami auta nowego. W starszych z usterką poradzimy sobie niekiedy samodzielnie bez większej specjalistycznej wiedzy. Co możesz zrobić, jeżeli styki elektryczne w Twoim aucie nie działają? W jaki sposób zapobiec problemom? Z jakiego powodu elektryka zawodzi? Znaleźć przyczynę problemu…nic prostszego. A jednak czynników, które mają wpływ na ograniczenie sprawności elektryki, jest wiele. Słaby akumulator i konieczność przyjrzenia się jego sprawności bliżej sygnalizują gorzej świecące światła i przygasanie pojazdu przy niskich obrotach. Może się też okazać, że klemy lub styki są zabrudzone. Są wyposażone osłony, ale olej, korozja, błoto i piasek pozostawiają mimo to na nich ślady użytkowania. Problem może pojawić się jednak z samym odłączeniem akumulatora, nie wszyscy producenci pozwalają właścicielom na odłączenia w samochodzie źródła prądu. Jeżeli jednak jest inaczej, to należy zdjąć klemy oraz dokładnie oczyścić styki. Co jeszcze możesz zrobić, aby zdiagnozować źródło usterki? Przyda Ci się multimetr – urządzenie przeznaczone do pomiaru parametrów prądu przepływającego przed układ elektryczny. Na pierwszy rzut oka wszystko może wyglądać dobrze, jednak w środku pod styki może przedostać się wilgoć lub pęknąć przewód elektryczny. Nie czekaj na usterkę Stare, dobre przysłowie mówi – lepiej zapobiegać, niż leczyć. W przypadku układu elektrycznego sprawdza się ono doskonale. Naprawy elektryki nie zawsze muszą być trudne i kosztowne, lecz kiedy już dojdzie do poważnych uszkodzeń, cena, jaką będziesz musiał zapłacić za naprawę i części, niejednokrotnie Cię zaskoczy. Zabrudzenia, pyły, błoto i piasek zagrażają elementom elektrycznym, uniemożliwiają im prawidłową pracę. Ponadto wilgoć powoduje, że pojawia się na nich korozja. Wiesz przecież, że nie jest ona dobra dla metalowych części pojazdu, nie tylko utrudnia pracę całego układu, ale też przyśpiesza starzenie się poszczególnych jego elementów. Koniecznie pomyśl o regularnej ich konserwacji. Użyj WD-40 Contact Cleaner. Czyści elementy elektryczne, wydłużając ich żywotność i sprawność. Doskonale radzi sobie z olejem, rdzą i tłuszczem, a także usuwa utlenienie z urządzeń elektrycznych o dużej wrażliwości. Przy utlenianiu styków często pojawiają się problemy, co jest uwarunkowane nikim napięciem, jakie występuje w tym miejscu, nie dotyczy to przełączników o wysokim napięciu. Co możesz zrobić? Niektórzy pokrywają styki złotem lub srebrem. Przyznasz, że to nietania inwestycja i na pewno nieopłacalna. WD-40 Contact Cleaner radzi sobie bardzo dobrze zarówno, kiedy już na stykach pojawiła się rdza, jak też wtedy, kiedy chcemy je zabezpieczyć przed taką sytuacją. Ponadto jest to preparat bardzo łatwy w aplikacji. Dzięki zaworowi 360° możliwe jest jego nakładanie zarówno pionowo, jak też poziomo, dlatego bardzo dobrze dociera w trudno dostępne miejsca. Jest szybkoschnący, a więc bezpieczny dla wrażliwych miejsc w układzie elektrycznym. W Twoim samochodzie coś „nie styka”? Rdza, błoto, piasek oraz inne zabrudzenia – może już znasz przyczynę problemu?”> WD-40 Contact Cleaner radzi sobie bardzo dobrze zarówno, kiedy już na stykach pojawiła się rdza, jak też wtedy, kiedy chcemy je zabezpieczyć przed taką sytuacją. Ponadto jest to preparat bardzo łatwy w aplikacji. Dzięki zaworowi 360° możliwe jest jego nakładanie zarówno pionowo, jak też poziomo, dlatego bardzo dobrze dociera w trudno dostępne miejsca. Jest szybkoschnący, a więc bezpieczny dla wrażliwych miejsc w układzie elektrycznym.

W Twoim samochodzie coś „nie styka”? Rdza, błoto, piasek oraz inne zabrudzenia – może już znasz przyczynę problemu?

Chcesz poznać więcej porad związanych z użyciem WD-40? Sprawdź nasze pozostałe artykułu.

Kontakt

Amtra Sp. z o.o. ul. Schonów 3 41-200 Sosnowiec

© 2018 WD-40 Company