Rower cargo to stosunkowa nowość w Polsce, która szybko spotkała się z dużym zainteresowaniem. Nie ma się co dziwić, w końcu to wielofunkcyjne rowery, które idealnie sprawdzają się u młodych rodziców. Rower typu cargo to rower do przewozu dzieci. Jednak nie tylko maluchy mogą siedzieć w zintegrowanym w rowerze wielkim koszu. Bardzo często wykorzystuje się go również do przewozu zakupów, a dzięki wielkiej pojemności jest poręczny i trwały. Rowery cargo to rozwiązanie pozwalające na rodzinne przejażdżki wraz z najmłodszymi członkami rodziny. Dostępne są zarówno z tradycyjnym mechanizmem, jak i elektrycznym. Rower cargo elektryczny jest niewątpliwie jeszcze wygodniejszy w użytkowaniu. Niemniej jednak każdy z nich wymaga odpowiedniej konserwacji, aby mógł służyć latami. Wiele z tych czynności można z powodzeniem wykonać samodzielnie. Bowiem rower towarowy jest bardzo podobny w utrzymaniu do zwykłego roweru. Jedyną różnicą jest kosz, który również wymaga specjalnej konserwacji. Szczególnie jeśli przewozimy w nich dzieci! Jak konserwować rower cargo?
Jak konserwować rower cargo? Po pierwsze, regularne czyszczenie! W prawidłowej konserwacji każdego roweru niezwykle ważne jest dbanie o czystość. Czyść więc rower cargo przynajmniej raz w miesiącu. Jeśli zauważysz na ramie lub koszu dużo błota bądź piasku, warto zastosować mycie z pomocą wiadra i letniej wody z mydłem. Czyszczenie roweru zacznij od góry i myj go, kierując się ku dołowi. Wówczas mycie zaczynasz od najmniej brudnych części, kończąc na uporczywych zabrudzeniach. W trudno dostępnych miejscach sięgnij po szczoteczkę, którą usuniesz wszystkie zanieczyszczenia. Po umyciu i wypłukaniu rower do przewozu dzieci należy wysuszyć za pomocą ściereczki z mikrofibry.
Konserwacja roweru cargo nie może odbyć się bez smarowania. Jeśli rower cargo jest już czysty i suchy, można przejść do smarowania wszystkich metalowych części. Łańcuch rowerowy narażony jest najbardziej na szkodliwe warunki pogodowe. Warto więc go dokładnie wyczyścić i nasmarować. Najpierw odtłuść go, usuwając stare resztki smaru. W tym celu sięgnij po odtłuszczacz i spryskaj nim obficie całą powierzchnię łańcucha. Warto również dodatkowo doczyścić łańcuch za pomocą szczoteczki do zębów. Po wyczyszczeniu czas na ochronę. Sięgnij po Preparat Wielofunkcyjny WD-40 i spryskaj nim dokładnie cały łańcuch. Nanosząc preparat, kręć pedałami, aby dokładnie rozprowadzić go po całym mechanizmie. Tak powstanie skuteczna ochronna warstwa, która zapobiegnie między innymi powstawaniu rdzy.
Rower cargo elektryczny i zwykły wymaga smarowania wszystkich części ruchomych. Zapobiega to rdzewieniu oraz zużyciu materiału. W ten sposób wydłużysz jego żywotność. Za pomocą WD-40 Bike Smar uniwersalny na każdą pogodę, nasmarujesz cały mechanizm w rowerze. Spryskaj sprayem łańcuch, uważając, by nadmiar smaru nie dostał się na hamulce lub felgi. Warto więc mieć przy sobie kawałek szmatki, aby móc wytrzeć ewentualny jego nadmiar.
Za pomocą Preparatu Wielofunkcyjnego WD-40 zabezpiecz również wszystkie śruby. Nie podlega wątpliwości, że rower cargo ma ich całkiem sporo. WD-40 nasmaruje i zabezpieczy je przed korozją. Dzięki rurce dozującej możesz wcisnąć preparat w każdy zakamarek, zapewniając tym smarowanie również trudno dostępnych miejsc. Nadmiar środka zetrzyj za pomocą suchej ściereczki i gotowe!
W trakcie jazdy kosz może wibrować, a to zaś może poluzować śruby mocujące. Rower cargo to głównie rower do przewozu dzieci. Należy więc zachować czujność pod względem kontrolowania stanu technicznego. Raz w miesiącu sprawdzaj wszystkie śruby. Jeśli nie są dobrze dokręcone, dokręć je, dobierając odpowiedni śrubokręt lub klucz. W ten sposób zadbasz nie tylko o bezpieczeństwo. Zapobiegniesz również ewentualnemu zgubieniu śrub w trakcie jazdy. Warto jeszcze sprawdzić, czy inne śruby są dobrze dokręcone i w razie potrzeby, dokręcić je.
Niezależnie od tego, czy rower cargo służy do przewodu małych dzieci, czy też ciężkich pakunków, opony wymagają odpowiedniego napompowania. Prawidłowe ciśnienie w oponach pomoże zapobiec ich przebiciu czy nawet złamania szprych lub felgi! Co więcej, napompowane koła to znacznie przyjemniejsza i lżejsza jazda. Do pompowania opon stosuj specjalną pompkę rowerową. Odradzamy stosowanie kompresora, gdyż często doprowadza to do zbyt wysokiego ciśnienia w oponach. Przed jazdą warto skontrolować stan powietrza w kołach, naciskając na siodełko lub przednią ramę. Jeśli opony są zbyt elastyczne, wymagają dopompowania.
Już wiesz jak konserwować rower cargo! To nic trudnego. Rower cargo wymaga w zasadzie tych samych praktyk co każdy inny rower. Warto jeszcze podkreślić, by zarówno tradycyjny rower cargo, jak i rower cargo elektryczny przechowywać w suchym i ciepłym miejscu. Najlepiej sprawdzi się ogrzewany garaż. Unikając przechowywania pod chmurką, zmniejszysz ryzyko powstawania plam rdzy z powodu wilgoci. Jeśli chcesz przezimować rower do przewozu dzieci, warto go wyczyścić, zakonserwować i przykryć. To pomoże wiosną od razu ruszyć w trasę, bez zbędnych niespodzianek.
Jeśli nasz poradnik Ci się spodobał, sprawdź inne ciekawe tricki, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy na naszym blogu!
Zastrzeżenie
Opisane i pokazane zastosowania produktów WD-40, zostały przedstawione firmie WD-40 przez użytkowników tych produktów. Zastosowania te nie były testowane przez firmę WD-40 i nie stanowią jej rekomendacji ani zaleceń. Podczas użytkowania produktów WD-40 należy kierować się zdrowym rozsądkiem. Zawsze należy przedstrzegać instrukcji na opakowaniu i brać pod uwagę znajdujące się tam ostrzeżenia.
28 April 2022
1 June 2021
11 May 2021
1 August 2022
© 2025 WD-40 Company.
Wszystkie prawa zastrzeżone