W pierwszym kroku konserwacji deskorolki – zdemontuj kółka i łożyska. W tym celu poluzuj ich blokady za pomocą właściwego klucza nasadkowego lub widełkowego. Po zdjęciu kółek można ściągnąć łożyska. Użyj do tego specjalnego ściągacza. Nie zdejmuj łożyska przez podważenie go poprzecznie do osi kółka (co jest częstym błędem), ponieważ może to uszkodzić gniazdo łożyska. Zwróć uwagę na podkładki umieszczone na zewnątrz i wewnątrz kółek oraz na przekładki umieszczone między łożyskami (o ile są założone).
W kolejnym kroku konserwacji deskorolki – po demontażu kółek i łożysk, pora na dokładne oczyszczenie tych elementów z brudu. Po ściągnięciu wszystkich łożysk, zdejmij tarcze łożyskowe założone na poszczególne łożyska. Tarcza jest zazwyczaj wykonana z tworzywa sztucznego; w celu ściągnięcia tarczy podważ ją końcówką noża lub innego narzędzia o cienkim, płaskim końcu zachowując ostrożność, aby jej nie uszkodzić. Następnie dokładnie umyj łożyska: w tym celu umieść je w pojemniku z niewielką ilością Preparatu Wielofunkcyjnego WD-40 i pozostaw przez chwilę. Po kilku minutach zanieczyszczenia opadną na dno, wtedy wyjmij łożyska z pojemnika i dokładnie osusz. Następnie przedmuchaj każde łożysko kilka razy sprężonym powietrzem, aby usunąć pozostałe zanieczyszczenia z jego wnętrza.
W celu optymalnej konserwacji deskorolki, dokładnie osusz i nasmaruj łożyska przed ponownym założeniem na kółka. Nasmaruj każde łożysko rozpylając na nie niewielką ilość Smaru PTFE WD-40 Specialist który zapewnia doskonałe smarowanie i ochronę przez zmniejszenie tarcia i zużycia jego elementów. Następnie załóż tarcze łożyskowe umieszczając je na łożyskach i wciskając palcami tak, aby weszły na swoje miejsce.
Zawsze używaj ściągacza do ponownego montażu łożysk na kółkach deskorolki; jeśli nie masz tego narzędzia możesz umieścić najbardziej wewnętrzne łożysko (z odpowiednią podkładką) na osi, a następnie założyć kółko i docisnąć je rękami tak, aby łożysko weszło do gniazda. Następnie zdejmij kółko i umieść drugie łożysko i przekładkę (o ile jest) na osi, po czym powtórnie załóż kółko i dociśnij je. Pamiętaj, jeśli łożyska mają tarcze tylko z jednej strony upewnij się, że są ustawione tak, że strona z tarczą jest skierowana na zewnątrz. Na koniec załóż wszystkie kółka na osie z gwintem (wcześniej dokładnie oczyść i nasmaruj gwint Preparatem Wielofunkcyjnym WD-40). Dokręć nakrętkę zabezpieczającą na gwincie.
Jeśli łożyska nie mają żadnych uszkodzeń, wyczyść powierzchnię toczną kółek, która jest pokryta sprasowanymi resztkami asfaltu, ale także liści i ziemi. Mycie kółek jest proste: zdejmij kółko – w tym celu odkręć nakrętkę zabezpieczającą znajdującą się na osi, a następnie ściągnij łożyska w sposób opisany wcześniej. Następnie zanurz kółko w ciepłej wodzie ze zwykłym środkiem do mycia naczyń. Przetrzyj i wyszczotkuj zewnętrze kółka twardą gąbką. Następnie opłucz, osusz i ponownie zamontuj kółko na osi w sposób opisany wcześniej.
Jeśli sworzeń zwrotnicy traka głośno skrzypi można go nasmarować. W tym celu ściągnij część zawierającą oś kółka: odkręć nakrętkę zabezpieczającą, a następnie ściągnij trak. Wyczyść szmatką zarówno główkę sworznia, jak i jego gniazdo, a następnie pryśnij kilka razy Smarem PTFE WD-40 Specialist na gniazdo sworznia. Następnie ponownie załóż trak i przymocuj dokręcając nakrętkę zabezpieczającą.
Zastrzeżenie
Opisane i pokazane zastosowania produktów WD-40, zostały przedstawione firmie WD-40 przez użytkowników tych produktów. Zastosowania te nie były testowane przez firmę WD-40 i nie stanowią jej rekomendacji ani zaleceń. Podczas użytkowania produktów WD-40 należy kierować się zdrowym rozsądkiem. Zawsze należy przedstrzegać instrukcji na opakowaniu i brać pod uwagę znajdujące się tam ostrzeżenia.
1 June 2021
16 August 2020
15 July 2021
© 2025 WD-40 Company.
Wszystkie prawa zastrzeżone